Samsung i8910 HD - Tippek, trükkök...

Itt mindent megtalálhatsz a Samsung legnagyobb tudású telefonjáról, az i8910 Omnia HD-ről! Tippek, trükkök, megoldások, érdekességek! Hasznos programoktól egészen a flashelésig...

Elérhetőségek

Kövess engem a Twitteren is, és legyél az oldal rajongója a Facebookon!

Kapcsolat, segítségnyújtás: ltnine2@hotmail.com

Rovatok

Szignózás

2009.12.20. 09:56 :: Muveszur

Szignózás

Ezt a posztomat azoknak szánom, akik még csak most ismerkednek a Symbian rendszerrel.

A szignózás egy biztonsági „intézkedés” a Symbian rendszer megalkotóitól. A szignó egy biztonsági tanusítvány, amit csak a biztonságos programok kaphatnak meg.  A Symbian rendszerre csak szignózott (.sisx) programokat telepíthetünk fel, így elvileg megóvjuk telefonunkat az esetleges káros programoktól.

Viszont nagyon sok olyan program van, amik nem szignózottak (.sis), de nekünk szükségünk van rájuk.
Ezek között rengeteg tört program található, amik elvileg „árthatnak” a rendszernek, de a gyakorlatban mi, a felhasználó profitál belőle.

Ezért ezeket a programokat szignóznunk kell. Ezt legegyszerűbben a számítógépünkön az ingyenesen letölthető SignSis programmal tudjuk megtenni.
A szignózáshoz szükségünk van két fájlra, a .cer és .key szignófájlokre. Minden telefonhoz más szignófájlok tartoznak. Ezeket a saját IMEI számunkra tudjuk megigényelni különféle külföldi oldalakon.

Szignófájlok igénylése:

Több különféle oldal létezik, szerintem a legegyszerűbben a NOKIOTECA oldaláról tudjuk beszerezni a szükséges fájlokat. Az oldal sajnos olasz nyelvű, de nagyon könnyen eligazodhatunk rajta!

1.       Regisztrálj a Nokioteca oldalán itt!
Legalul pipáld ki a négyzetet és kattints a „Registrati” gombra!

2.       Töltsd ki az adatlapot a kép alapján:

 

Miután kitöltötted, kattints alul az „Inoltra la Registrazione” gombra!

3.       Ha mindent jól csináltál, akkor kapsz egy emailt, amiben egy linket találsz a bejeletkezéshez.

4.       Miután bejelentkeztél a bal oldali Menüben kattins a „Modifica Profilo” Gombra, vagy kattints ide!

5.       Írd be az IMEI azonosítót a legalsó helyre, az „IMEI Cellulare” pontba!

(IMEI-det a tárcsázó képernyőbe a *#06# kódot beütve tudod megnézni)

 

Miután kitöltötted, kattints alul a „Modifica Profilo ” gombra!

6.       Ezután kattints a következő linkre: link
Itt egy csomó  „Richiedi qui il tuo certificato [dd/mm/yy]” nevű topic van, és a legfelső az aktív mindig. Lépjünk be az aktív topicba!

 

7.       Itt nyomj rá a „Post Replay” gombra!
Egy hozzászólást kell megírni, a tartalma legyen az alábbi:


Richiesta certificato
Certificate request”


Ezután kattints rá az „Aggiungi Risposta” gombra, hogy elküldd a hozzászólásod.
Ennyiből tudni fogják, hogy a megadott IMEI-re megigényelted a szingófájlokat.

8.       Nézz vissza ide minden nap, mert ha bezárják a topicot, akkor az utolsó oldal, utolsó hozzászólásában találod egy tömörített fájlban a szignófájlokat, amit le is tudsz tölteni.
Általában minden második nap bezárják a topicokat, és készülnek el a szingófájlok.


Programok szignózása PC-n:

A legegyszerűbben szignózatlan programjainkat a számítógépen a SignSis programmal tudjuk érvényesíteni, tehát szignózni.

1. Töltsd le a SignSis programot innen: SignSis letöltése

2. A letöltött fájlt tömörítsd ki, majd indítsd el SignSis_Hun.exe alkalmazást.

3. Tallózd be a program telepítőjét (sis), és a .cer és .key fájlokat. 


A jelszó maradjon az alapbeállítás, 4db 0.

Ezután nyomj a Szignózom! gombra, és elkészült az érvényesített telepítőd, amit feltelepíthetsz a saját(!) telefonodra!

39 komment

Címkék: hack i8910

A bejegyzés trackback címe:

https://i8910.blog.hu/api/trackback/id/tr651610145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ivi10 2009.12.20. 23:33:26

Sziasztok!
Köszönjük a lehetőséget az ismereteink bővítésére. Egy kérdés: az olasz oldalon a regisztráció során nem fogadja el a Samsung típust, beírtam falból egy Nokiát, ezzel engedte a regisztrációt. A firmware és ar IMEI szám az mind eredeti. Ha megkapom a szignófájlokat, azok használhatóak lesznek az i8910-hez?
Köszönettel, és sok sikert!

Muveszur 2009.12.21. 15:26:28

@ivi10: Szia! Tuti, hogy használhatóak lesznek, én nem is nagyon töltöm ki a firmware-re és a telefon típusára vonatkozó adatokat. Volt már olyan, hogy i8910 volt a típus, de egy E-s Nokiára kértem a fájlokat. Az IMEI a fontos.

ivi10 2009.12.21. 18:22:14

Szia!
Tehát ha jól értem, meg kell várnom, míg bezárják a topikot, és az aktív topik alatti topikban az utolsó hozzászólás a nevemre szól amiben lesz csatolva a várva várt fálj? Jól értem? Őszintén szólva nem világos számomra. Sajnos olaszul semmit, angolul alig beszélek. Átnéztem az oldalon található topikokat, sok szinten mélyen találtam is letölthető devcert.zip fájlt, októberi dátummal, tehát valahogy így, ebben a vizuális formában kell nekem is megkapnom? Segítségedet előre is köszönöm!
Üdv!

Muveszur 2009.12.21. 18:24:07

@ivi10: Igen, teljesen jól érted. Beírod a kommentet a topicba, majd ezt zárni fogják. Miután zárták, az utolsó hozzászólásban lesznek a szignófájlok, amit könnyedén letölthetsz.

czako20 2009.12.22. 08:51:21

sziasztok!!
nemrég vettem meg a telomat tehát még kezdő vagyok:D
próbáltam signozni és nem megy!!
mindig mikor telepiteni akarok valamit azt irja ki hogy certifikate error!!
ez miért van?
meg mikor belépek és lépkedek a menüben az akkujelzésnél mindenféle számokat ir ki és nem tudom mi ez:(!!

czako20 2009.12.22. 08:54:11

ja és nem találok virusirtot csak ojat mait szignózni kell:D!!!
egyet találtam egy 30napos trial-t de feltelepitettem és nem találom sehol!!!
(csak mert hogy kiirkálja a számokat gondoltam virus)
és szoftvert sem tudok frissiteni rajta(saját samsung pc studio 7) mert 27%nál mindig lefagy!!:(

Muveszur 2009.12.22. 14:49:50

@czako20: Ne windows 7-en frissíts, és menni fog.

ivi10 2009.12.22. 15:31:07

@Muveszur: Köszönöm, megtaláltam, bár nem utal rá semmi, hogy azok az én személyes fájljaim lennének, de most nincs is rájuk szükség:szenzációs leírásokat kaptunk a letölthető HiperX romokról!Remek az oldal, minden i8910-es tulajnak ajánlom! Szóval a letöltött ROMokból a rompatchert kimásolva fel lehet telepíteni, s innentől azoknak, akiknek valamilyen oknál fogva nem engedte hackelni a telefon magát, megoldódik a gondja!
Köszönjük Muveszur, az infóid aranyat érnek! Elkezdek ezek alapján Samsung-ul tanulni! Minden jót!

ivi10 2009.12.22. 15:37:48

@czako20: Szia! Feljebb, a HyperX-es ROM-okról szóló írásban megtalálod hivatkozásként a letöltést, töltsd le, a benne levő RomPatcherPlust másolt a telóra, és már engedi is telepíteni. A megfelelő patchek is megtalálhatók a ROMban, használd!Ha kérdésed van, segítek! Nekem csak így működik a hack. Köszönjük Muveszur! :-)Üdv!

czako20 2009.12.22. 17:26:53

xp frissitettem:s:S
de koszi szepen a segitseget probalkozok:D:D

czako20 2009.12.23. 06:03:44

és ojankor mi van ha a rompatcher-t sem engedi feltelepiteni??
már kezd az agyamra menni a certifikate errorjával:D:D

Muveszur 2009.12.23. 07:44:09

@czako20:
Ide minek RomPatcher? Egy egyszerű szigzónásról van szó. Viszont ha úgy gondolod, hogy fel akarod tenni a RomPatchert szignózva, nem fogsz sikerrel járni.
A Rompatcher a hack-hez kell, lásd a Teljes hack bejegyzésem. A rompatchert pedig a HeloOX fogja felrakni.

Valamit nagyon keversz...

ivi10 2009.12.23. 19:40:16

@czako20: Ha jól értelmezem: ha romot frissítünk Muveszur által ajánlottakra, azokban már benne van a hack. Ha nem akarsz frissíteni (mint ahogy még én sem szántam magam rá :-) ), itt egy megoldás: www.megaupload.com/?d=LCTZTO0R Ez egy lengyel rom, amit ha kicsomagolsz, megtalálod benne a rompatcher 2.2-t, amit nem kell szignózni, akkor is tudod telepíteni, ha eddig mindenre azt írta:certificate error. Én is csak ezzel tudtam megoldani a szignózást. Tartalmazza az említett tömörített fájl a szükséges patceket is. Az említett hivatkozás forrása ez a weboldal. Köszönet érte!!!

czako20 2009.12.24. 07:00:13

sikerült:D:D
frissitettem romot és működik teljesen..:D
köszönöm a segitségeteket jo ez az oldal!
Üdv.

Panz 2010.01.17. 14:08:29

Sziasztok!

Gyerekek nekem ez nem megy. Az olasz oldalon sehogy nem fogadja el az omnia hd-t. Se úgy hogy Samsung Omnia HD, se úgy hogy Samsung i8910 . Mit is kéne itt tenni, ez vala a kérdés. Segítséget kérnék.

Köszönöm.

Panz 2010.01.17. 14:14:49

Helló!

Ja még valami. Három programot engedd szignó nélkül is felrakni, az egyik a youtube alkalmazás. A felület is gyatra, de nálatok is hangyaháború a youtube? Az ipodom is konvertálva adja vissza természetesen a videókat, de az omnia HD-m nagyon pixelháborús youtube ügyileg. Valakinek ötlet, javaslat?

Tengermély 10telettel

Panz 2010.01.17. 14:32:33

ivi10 nálam a lengyel rompatcher is error:-(

ivi10 2010.01.18. 21:50:04

@Kütyübuzi: Szia!Tehát az olasz oldalon Nokia telefontípussal regisztrálj, azt elfogadja, az IMEI számod az, ami alapján elkészíti a szignófájlokat, azt add meg pontosan!De ha eljutsz odáig, hogy HyperX-féle főzött romra flashelsz, a szignókérdésed máris megoldódott, mert ezek a romok tartalmazzák a rompatchert is, innentől szignózatlan fájlokat is telepíthetsz. Sok sikert!

ivi10 2010.01.18. 21:54:14

@Kütyübuzi: Ja, igen. Én a lengyel rompatherrel tudtam már telepíteni, de aztán flasheltem HyperX 1.7-esre, ezzel felmegy minden. Neked nem tudom, miért nem megy. Aktiváltad a patheket? Auto-ra állítottad őket?Ez fontos! Üdv!

nyuszek007 2010.01.22. 18:38:34

Mikor zárják be azt a topicot??? Már legalább 2 napja fenn vagyok, de semmi..:(

Muveszur 2010.01.22. 20:24:07

@nyuszek007: AZ utolsó topic 21-én nyílt, tehát vagy bezárták már a te topicodat, vagy nem 2 napja kérted!

nyuszek007 2010.01.22. 22:13:14

Igen látom hogy bezárták a 18/01/2010-be írtam comit, de hova rakják ilyenkor? Se az első, se utolsó oldalon nyoma sincs..:S

Muveszur 2010.01.22. 22:14:56

@nyuszek007:

Pedig ott van az utolsó postban a topicban!

nyuszek007 2010.01.22. 22:57:10

Minden megoldódott, már sikerült, köszönöm a segítséget, és a támogatást:):)

ctrketto 2010.01.28. 09:25:55

@Muveszur: Ha a Firmware-em: I8910XXIE7-röl Flasheltem XXIL5 XEUIL3 Generic United Kingdom-ra.Szignózáshoz kell új cer.-t key.-t kérnem.

Muveszur 2010.01.28. 16:28:44

@ctrketto: Nem, a szignófájlok IMEI számhoz tartoznak, így nem kell újra megkérni őket.

Panz 2010.02.01. 17:01:16

Helló!

Köszi a válaszokat! Nálam most ez az "olasz" firmware van. Most ezzel mit lehet tenni, vagy melyikre kell frissíteni, hogy a szignózás megoldódjon?

Köszi

dembala 2010.02.04. 21:35:19

Masoknak az IMEI-t nem irja ki a comment mellett a ram vonatkozo adatoknal. Az enyemet meg igen. Ez nem gaz? Nem gond, hogy ilyen nyilvanos az IMEI-m ??

Muveszur 2010.02.04. 21:36:51

@dembala: Nem nyílvános, mindenki csak a sajátjánt látja.

Próbáld ki, hogy kijelentekezel, és úgy látod-e az IMEI-det:)

dembala 2010.02.04. 21:41:17

Ebben meg mi ertelem van? :))) A sajatomat tudom, azt minek mutatja... Na mind1. Megnyugodtam :) LOL

Muveszur 2010.02.04. 21:44:10

@dembala: A profilodat mutatja...

dembala 2010.02.06. 23:26:20

Csak kivancsisag miatt, de hogy mukodik ez az olasz certificate generalas? Mindenki megadja az IMEI-t, aztan kapunk 1 db cert-et? Ez kozos? Tehat mindenkinek az IMEI-ehez jo? Tehat nem egyedi a cert ezek szerint? Hogy van ez?

Muveszur 2010.02.06. 23:28:42

@dembala: Szerintem a mindenkinek külön külön fájlja van... A fórummotor pedig azonosít téged a belépésed miatt, innen tudja, hogy a linkre kattintva melyik fájlt kell adni. (Gondolom én)

dembala 2010.02.06. 23:47:34

@Muveszur: gondolom, le van ott irva, csak egyetlen szot sem ertek olaszul :)

TMP 2010.02.28. 12:16:16

Hello Muveszur!

Elakadtam szignózás közben, talán tudsz segíteni. Regisztráltam az olasz oldalon, kértem fájlokat, ahogy leírtad, és amikor lezárták a topicot, letöltöttem a 'devcert.zip'-et. Ebben nincs más, csak egy 'devcert.' fájl. Hogy lesz ebből .cer és .key fájl, amit megadhatok a SignSis-ben?
Előre is köszi!

kálci 2010.04.10. 08:43:59

nekem nem engedi a "Modifica Profilo"-t ezt miért csinálja?

spencer21 2010.04.16. 18:30:26

Sziasztok megcsináltam mindent,írtam a forumra este ki is tették a leszedendő rar-filet.kicsomagoltam volt benne egy key. és a tanusitvány de aztán mikor használni szerettem volna a progiban azt írta ki hogy 1.győzödjem meg hogy helyes a cer.file 2.vagy a jelszó nem helyes.. /amit 4db 0 hagytam.../
Itt gondoltam arra hogy lehet rossz ipust addtam volna meg ,elözőkben olvastam igazából kitöltésnél az imei szám a lényeg s nem az hogy a tipushoz mit írok: hogy omnia8910 netán omnia hd vagy csak samsung... Valaki tudna ezügyben segíteni!!! regeljem újra?
süti beállítások módosítása